MH X Solutions

E-Mail IMAP account instellen

Tijdens het instellen van uw IMAP dient u de volgende poorten te gebruiken:
Voor inkomende e-mail: 143 (STARTTLS)
Voor uitgaande e-mail: 587 (STARTTLS)

Outlook 2013

Om een e-mail account te maken in Outlook klikt u op Bestand.

In het schermpje dat dan verschijnt drukt u op Nieuw

Vervolgens kiest u het selectievakje in het scherm om handmatig te configureren.

In het scherm dat dan verschijnt kiest u de optie : IMAP

Daarna vult u bij e-mail servers uw domeinnaam domeinnaam.nl in. Klik daarna op het knopje [Meer Instellingen].

In het scherm dat dan verschijnt gaat u naar het tabblad Server voor uitgaande e-mail. De volgende instellingen moeten aangepast worden:

  • Aanvinken: Voor uitgaande server is verificatie vereist.
  • Aanvinken: Dezelfde instellingen gebruiker als voor inkomende e-mail.

Vervolgens gaat u naar het tabblad Geavanceerd en maakt de volgende aanpassingen:

  • Poort voor inkomende e-mail: 143 (STARTTLS)
  • Poort voor uitgaande e-mail: 587 (STARTTLS) en drukt u op OK.

Klik "OK" aan om de aanpassingen op te slaan

Thunderbird

Stap 1


Your name: Your name, as shown to others
Email address:
Password

Remember password
Configuration found by trying common server names
IMAP (remote folders) POP3 (keep mail on your computer)
Incoming: IMAP, domeinnaam.nl, STARTTLS
Outgoing: SMTP, domeinnaam.nl, STARTTLS
Username: info@domeinnaam.nl

Stap 2


Your name: Your name, as shown to others
Email address:
Password

Remember password
Configuration found by trying common server names


Server hostname Port SSL Authentication
Incoming: IMAP
Outgoing: SMTP
Username: Incoming:
Outgoing:

Probleem Windows - Outlook 2013/2016

Het is mogelijk dat het ontvangen/versturen van e-mails een fout geeft.

Dit probleem wordt veroorzaakt door de onveilige instellingen van Windows die niet voldoen aan de PCI-DSS richtlijnen.

  1. Open regedit.exe
  2. Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\Schannel\Protocols
  3. Voeg hier een nieuwe sleutel toe genaamd: “TLS 1.2“.
  4. Voeg in deze nieuwe sleutel een nieuwe sleutel toe genaamd "Client".
  5. Voeg daarin een DWORD waarde toe genaamd "DisabledByDefault" met de waarde "00000000".
  6. Start de computer opnieuw op en probeer het nogmaals met Outlook.

Bij twijfel of overige problemen (bijvoorbeeld de AVAST Antivirus), raadpleeg altijd uw computer leverancier!

OS X El Capitan (en ouder) - Mail

Het is niet mogelijk om dit programma te gebruiken.

Upgrade naar OS X Sierra of hoger